Czytane nocą...

Temat: FR w Szymanach?

Wokół lotniska w Szymanach, na którym od czterech lat zamiast dźwięku startujących samolotów słychać tylko hulający wiatr, zaczyna się ruch. Administrująca lotniskiem spółka Porty Lotnicze Szczytno-Mazury i jeden z jej największych udziałowców, samorząd województwa, walczą o przywrócenie połączeń i pieniądze. Z pomocą przychodzi im Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, kolejny istotny udziałowiec spółki. - Dajemy Szymanom kolejną szansę - mówi Artur Burak, rzecznik PPL. - Dofinansujemy spółkę, zamieniając 60 proc. swoich wierzytelności na udziały w niej. Tym sposobem spółka zyska milion złotych.
W Szymany uwierzyli też parlamentarzyści i zapisali na nie 2 mln zł w tegorocznym budżecie. Kolejny milion ma dać samorząd województwa, pomoc finansową deklaruje prezydent Olsztyna (decyzja ma zapaść dziś), a burmistrz Szczytna chce przekazać spółce jedną z nieruchomości w mieście.
Zastrzyk gotówki ma pomóc lotnisku w odzyskaniu utraconej zdolności obsługi ruchu lotniczego.

Cały tekst znajduje się tutaj
Źródło: lotnictwo.fora.pl/a/a,460.html



Temat: FR w Szymanach?
Rzeczywiście może to być oferta dla Kaliningradu choć trzeba pamiętać, że przy dobrym układzie czas dojazdu to 3-4 godziny, a na przejściu granicznym w Bezledach bardzo często są długie kolejki. Może dla Rosjan nie będzie to przeszkoda.
Z Olsztyna dojazd w godzinkę ale droga raczej kiepska. Samo lotnisko położone jest w środku lasu.
Wiele osób z regionu wyjeżdża za granicę do pracy, a Olsztyn to 200-tysięczne miasto z dużą uczelnią (do tego Szczytno i Mrągowo w bezpośredniej bliskości lotniska oraz Ełk, Łomża, Białystok- nie dalej niż 170 km) ale zastanawiam się czy latanie choć 3 razy w tygodniu byłoby rentowne. Jak myślicie?
W sezonie letnim na pewno opłacalne byłyby kierunki niemieckie -swego czasu latały tam czartery LOT-u.
Jeśli jednak FR uruchomi całoroczne połączenie, które się utrzyma to będę bardzo zaskoczony (ale trzymam kciuki).
Źródło: lotnictwo.fora.pl/a/a,460.html


Temat: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Z tego co wiem, to ma być para pociągów. Jeden rano ( Pisz - Olsztyn ) i drugi po południu (Olsztyn - Pisz ).

Czyli plotki, krążące od pewnego czasu, zyskują z deka na wiarygodności.

Jeśli faktycznie prawdą jest jedna para pociągów, ciekaw jestem jej godziny kursowania. Szczególnie w kontekście kilku nowych połączeń autobusowych Pisz - Olsztyn, uruchomionych po 1 lutego.

I tak, dla przypomnienia, systematyzując wszystkie poranne połączenia relacji Pisz - Olsztyn (do godz. 9:00), wychodzi aż siedem kursów:
5:30, 8:40 (przez Mrągowo), 7:30 (przez Szczytno), Do tego dochodzą dwa "krajoznawcze" kursy Gietka (przez Orzysz, Mikołajki) o 4:50 i 6:30, a także połączenie do Szczytna o 4:45 (względnie skomunikowane z pociągiem Sz.-Ol.) oraz autobus Ruciane-Nida - Olsztyn 4:34.

Jest jednak jedno ale, najkrótszy czas przejazdu autobusu to 2h 41 min, rekordzista jedzie do Olsztyna godzinę dłużej. Pociąg, natomiast 102 km trasę do Olsztyna, zakładając wspomniane przez Bastarda 28 min. zyskane za sprawą podniesienia prędkości szlakowej, jechałby ok. 2h 15 min.

Biorąc zatem pod uwagę wymienione wcześniej autobusy oraz czas przejazdu pociągu, wydaje się, że najbardziej odpowiedni były odjazd porannego pociągu z Pisza do Olsztyna w okolicach godz. 5:00-5:30, umożliwiający dojazd do stolicy województwa przed godziną 8:00.

PS. Kolejna panorama - p.o. Ruciane-Nida Zach.:
http://www.zdjecia.rucian...anorama/001.php
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=210


Temat: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 1 stycznia wznowiony zostanie ruch pasażerski na odcinku Szczytno - Pisz, w postaci jednej pary pociągów. Rozkład jazdy, w ciągu pierwszego miesiąca, wyglądać będzie następująco:

- Poc. nr 9641, rel. Szczytno (odj. 17:00) - Pisz (przyj. 18:33)
Pociąg w Szczytnie skomunikowany będzie z poc. nr 9627, rel. Olsztyn Gł. (15:55) - Szczytno (16:58)
- Poc. nr 9640, rel. Pisz (odj. 4:57) - Szczytno (przyj. 6:29)
Pociąg w Szczytnie skomunikowany będzie z poc. nr 9622, rel. Szczytno (6:30) - Olsztyn Gł. (7:25)

Pierwszy pociąg zawita do Pisza 1 stycznia, o godz. 18:33, czyli 335 dni po zawieszeniu połączeń w lutym br. Kurs o 4:57 realizowany będzie od 2 stycznia.
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=210


Temat: Nowe szynobusy dla województwa warmińsko-mazurskiego
Nowy szynobus mógłby jeździć po 9 z Olsztyna do Braniewa i dalej do Elbląga, z powrotem o 14:30 z Elbląga do Braniewa i dalej do Olsztyna. A na noc do Szczytna albo do Ełku albo ... też do Braniewa? Zamiast popołudniowego osobowego Braniewo-Elbląg sugerowałbym puszczenie pospiesznego Kaliningrad-Gdynia. Przejazd tylko nieznacznie by się wydłużył, a i tak w Elblągu trzeba zmieniać lokomotywę. Pośpiech z postojami we Fromborku i Tolkmicku mógłby ożywić ruch turystyczny w tych nadzalewowych miejscowościach (takiego połączenia nigdy tutaj nie było!).
Następny (może dwuczłonowy?) mógłby obsługiwać kursy Olsztyn-Szczytno-Pisz, o ile oczywiście odcinek Szczytno-Pisz zostanie utrzymany w nowym rozkładzie. Podobne wątpliwości mam co do trasy Mikołajki-Ełk, a znając poczynania PKP PLK taki obrót rzeczy jest całkiem realny. Myślę, że z czasem wszystkie niezelektryfikowane trasy dojazdowe przestaną być zarządzane przez PKP PLK. Być może powinien je przejąć jakiś nowy, prywatny podmiot, któremu Urząd Marszałkowski wydzierżawiłby szynobusy? Podobny los spotkał przecież wąskotorówki, gdzie teraz zatrudnienie spadło o ok. połowę - co nie było możliwe w ramach PKP.
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=22


Temat: Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
najlepiej jak by uruchomili pociąg relacji Białystok (przez Śniadowo - tylko nie wiem w jakim stanie tam tory)-Ostrołeka-Olsztyn.
Wtedy pociąg miałby status miedzywojewódzkiego i łatwiej byłoby znaleźć pieniądz na takie połączenie bo byłby to pociąg miedzywojewódzki Dzieki takiemu statusowi w Płocku od kwietnia będzie jezdził jedyny pociąg z tej stacji do Poznania.

Czy ktoś wie czy takie połączenie kiedyś było?
Czy na linii z Ostołeki w stronę Szczytna jeździły zawsze tylko osobowe do Olsztyna czy również do innych miast Warmii i Mazur?
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=335


Temat: [szukam dokumentacji] Szczytno-Ostrołęka, Wielbark-Nidzica
Może już po czasie ale się dopiszę: w 1999 albo 2000 roku robiłem kwerendę w AP w Olsztynie pod kątem linii Olsztyn -Szczytno właśnie. Jeszcze z 2 lata temu przy okazji jakichś porządków wpadły mi w łapy z tych poszukiwań zapiski z sygnaturami. Czy je jeszcze mam - nie wiem. Jedno wydarzenie mocno mi się wryło w pamięć: W jednym ze skoroszytów na 3 str. okładki była wklejona koperta. Nieopisana, nieskatalogowana. A w niej piękny plan rozjazdów stacji Szczytno. Jak sobie to przypomnę to mnie jeszcze ręce swędzą! Okazja o mały włos nie uczyniła złodzieja. A warto też zajść do OBN-u. Mają tam rozkład "plebiscytowy" na całą trasę z głębi Rzeszy przez wszystkie wsie, osady czy przystanki w szczerym polu, żeby dowieźć "głosy". I tak jak czasy normalnych przejazdów na trasie Olsztyn-Szczytno-Pisz-Ełk w zasadzie nigdy aż do czasów najnowszych się nie wydłużały, tak na te połączenia przed Plebiscytem widać znaczne wydłużenie czasów przejazdu. Jak już napisałem, pociągi stawały wtedy dosłownie wszędzie. Cała reszta Waszych uwag o zasobach AP (archiwum Bydgosko-Królewieckie) najzupełniej prawdziwa. 2 tygodnie (tylko!) tam spędziłem, a to "tylko" to stąd, że nie dostaje mi znajomości jęz. niemieckiego.
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=113


Temat: Allenstein 1930
Hmm... ciekawy rozkład. Dość oryginalny podział na kierunki. Ilość pociągów wcale nie powala. Jedyne bezpośrednie połączenie z Ełkiem biegnie przez Szczytno, Pisz. Na ironię zakrawa fakt, że to połączenie po wojnie z czasem stało się najwolniejszym. Czas jazdy z Olsztyna do Ełku przez Pisz w 1935 wynosił od 3h11min do 3h23min. Można też było jechać do Ełku z przesiadką w Korszach i wtedy zajmowało to ~3,5h. Trasa przez Mikołajki wymagałaby dwukrotnej(!) przesiadki w Czerwonce i Mrągowie, co czasowo nie miało sensu. Tak więc można zaryzykować tezę, że Ełk po wojnie kolejowo zyskał (aż 3 linie z bezpośrednimi połączeniami do Olsztyna). Oczywiście kosztem linii już nieistniejących. Inną ciekawostką są pociągi z literkami bG (beschränkte GepäckbefĂśrderung=ograniczony bagaż) przed godziną. To z wielkim prawdopodobienstwem wagony akumulatorowe AT czyli Wittfeldy, takie jak ten w Skierniewicach. Trakcja spalinowa dopiero pukała do drzwi:



Latem 1927 prowadzono próby z wyżej widocznym wagonem silnikowym VT 761. Ale prawdziwa motoryzacja zaczęła w 1934r., gdy do Olsztyna trafiły wagony serii 137. Już w 1935 roku prawie cały ruch na linii Olsztyn-Szczytno-Ełk był ich domeną. Zdjęcie z zimy 1937/38, prawdopodobnie gdzieś między Olsztynem a Szczytnem:


Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=87


Temat: : Linia Ełk-Pisz
Ja też często podróżuję tym pociągiem (szynobusem)na bardzo krótkim odcinku-do Marcinkowa ale trzeba przyznać że frekwencja na starcie z Olsztyna jest naprawdę imponujaca .Trzeba cieszyc się z reaktywacji tego połączenia ponieważ PKP PLK szykuje sie do rozbiórki linii Szczytno -Ostrołęka
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6005


Temat: Warmia i Mazury (Olsztyn i okolice)
witam dabek17, i oczywiście resztę z okolic nareszcie ktoś poruszył temat heheh się naczekałem
no jak najbardziej na jakieś spotkanko się pisze tylko gdzie i kiedy.
Po szczytnie porusza się sporo roverkow tak na oko około 20 sztuk więc jakby to połączył z miastami takimi jak Olsztyn i okolice byłoby ciekawie
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=39960


Temat: Miejsce zamieszkania Skad jestescie???
Ja z..... patrz napis po avem

www.biskupiec.pl
www.biskupiec.com

Gmina Biskupiec leży na pograniczu pojezierzy olsztyńskiego i mrągowskiego w południowej części historycznej Warmii, na ważnym szlaku turystycznym określanym często mianem szlaku Grzbietu Mrągowskiego. Krajobraz okolic Biskupca, podobnie jak i całej pojeziernej części regionu został ukształtowany głównie w wyniku działalności akumulacyjnej i erozyjnej ostatniego zlodowacenia. Warstwa osadów polodowcowych tworzących pagórki moreny czołowej i dennej osiąga tu ponad 130 m .

Warunki klimatyczne miasta i gminy nie odbiegają zbytnio od reszty województwa i regionu. Leży w strefie ścierania się oceanicznych mas powietrznych od zachodu i mas kontynentalnych z kierunku wschodniego. W ciągu roku przeważają tu wiatry z kierunków zachodnich. Powoduje to charakterystyczną zmienność warunków atmosferycznych. Wahania klimatyczne obejmują nie tylko większe jednostki czasu, można je obserwować z roku na rok, a nawet z dnia na dzień .
Dość znaczne obszary gminy zajmują wody jezior świadczących, podobnie jak i rzeźba terenu o młodości krajobrazu. Największym jeziorem gminy jest jezioro Dadaj o powierzchni 1051 ha. Na terenie gminy znajduje się 14 jezior o pow. powyżej 5 ha oraz kilka mniejszych . Większe kompleksy leśne w okolicach Biskupca znajdują się w północnej i północno - wschodniej części gminy. Istnieje tam rezerwat leśny "Dębowo" o pow. 24,72 ha.

W Biskupcu krzyżują się szlaki komunikacyjne o dużym znaczeniu turystycznym. Droga nr 16 prowadzi z Olsztyna do Mrągowa (26 km od Biskupca) i położonych w środkowej części Krainy Wielkich Jezior Mazurskich Mikołajek (50 km). Odgałęzienia tego szlaku biegną z Mrągowa do Świętej Lipki (20 km) i Reszla (26 km); Kętrzyna (25 km) i Gierłoży (34 km); do Giżycka (41 km) i do Rucianego Nidy (37 km).
Z południa na północ przecina Biskupiec droga ze Szczytna (38 km) do Bartoszyc (50 km) z odgałęzieniem do Jezioran (30 km).

Przez Biskupiec przebiega linia kolejowa: Olsztyn - Czerwonka - Mrągowo - Mikołajki - Ełk. Biskupiec posiada połączenia autobusami PKS z wieloma miastami regionu a także kraju (m. in. Mrągowo, Olsztyn, Giżycko, Suwałki, Reszel, Kętrzyn, Węgorzewo, Gdańsk, Szczytno, Jeziorany, Bisztynek, Bartoszyce, Częstochowa, Augustów, Braniewo, Gołdap, Warszawa) .

http://www.biskupiec.com.pl/land/mapa.gif
http://www.biskupiec.com.pl/land/mapagmina.jpg

:E :E :E

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=172985


Temat: Rozkład jazdy 2006/2007

Pasażerowie ze Szczytna buntują się przeciwko zmianie w rozkładzie jazdy. Pociąg, którym zwykle wracali ze szkoły czy pracy, wyjeżdża teraz z Olsztyna o 45 minut wcześniej, dlatego wielu pasażerów nie może na niego zdążyć.

Od 1 lutego skład do Szczytna wyrusza o godz. 13.50, a nie, jak do tej pory, o 14.35. - Zrobiliśmy to na prośbę pasażerów, którzy dzwonili do nas w tej sprawie - przekonuje Stanisław Rychlewski, dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Zresztą to połączenie typowo szkolne, którym jeździ młodzież. Na innych trasach takie pociągi odjeżdżają także około godz. 14 i mają dobrą frekwencję.

Pasażerowie wolą jednak, by wróciła dawna godzina odjazdu. - Przez tę zmianę mam kłopoty w pracy, bo muszę się zwalniać wcześniej, by zdążyć na pociąg. Jeśli nie, to czekam na następny o 15.45 - żali się Ewa Plona, która pracuje w Olsztynie jako sekretarka.

Podobnego zdania jest 180 innych pasażerów, którzy podpisali się pod petycją do dyrekcji olsztyńskich kolejarzy. Proszą w niej, by pociąg do Szczytna wyjeżdżał o godz. 14.35, tak jak przed zmianą.

Do rąk dyrektora Rychlewskiego pismo trafiło na początku tygodnia. - Na pewno rozważę tę sprawę. Jeśli okaże się, że faktycznie późniejsza pora odjazdu bardziej pasuje pasażerom, to zostanie przywrócona - zapewnia.

Petycję doręczono też do urzędu marszałkowskiego. - Będziemy monitorować to połączenie. Jeśli okaże się, że kolej zrobiła głupotę, to trzeba będzie to zmienić - mówi Andrzej Bober, dyrektor departament infrastruktury.

Niestety, są niewielkie szanse, by stało się to szybko. - Rozkład jazdy możemy zmienić dopiero przy okazji następnej korekty, czyli 1 czerwca - tłumaczy Rychlewski. Za zmianę w innym terminie Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają torowiskami, każą sobie słono płacić. Przywrócenie dawnej godziny odjazdu pociągu do Szczytna kosztowałoby ok. 100 tys. zł.


Źródło: Gazeta Wyborcza (Olsztyn) z dnia 01.02.2007

A następna korekta w czerwcu Przez ten czas frekwencja spada i kolejna linia do odstrzału
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,669.html